Nie celkom vydarená reklama, za ktorú by som osobne odvolal celé marketingové oddelenie, dokáže človeka znechutiť. A nie je to len jej frekvenciou. Veď takmer každú chvíľu je, resp. nie je, stratený Šani na obrazovke. Avšak treba niečo priznať. Nech je kvalita tejto reklamy akokoľvek zlá, niečo sa jej podarilo. Je vrytá do povedomia asi každého Slováka. Už som čítal nie jeden blog o tejto téme, a ako som už spomenul, v televízii je takmer non-stop.
Ale chcel som o inom. Zopakujme si hlavnú vetu celej reklamy. Nie, nehľadám Šaniho. Ale vetu: Ak nie si online, neexistuješ. Je pravda, že žijeme v dobe, kedy sa počítač a internet stal každodennou súčasťou nášho života. Všetko je na webe. Môžete tu nakupovať, čítať aktuality, alebo komunikovať s ľuďmi. Prosto je to už všade. Je to výdobytok modernej doby, ktorý má svoje pozitíva, ale samozrejme aj negatíva.
Jedným z najväčších negatív je strata času. To najdrahšie čo máme, strácame veľmi často bezduchým a bezvýznamným hľadaním odpovedí. Otázky, často nepodstatné, nám nedajú spávať a preto hľadáme odpovede na internete. Málo kto však siahne v tejto dobe po knihe. A po takomto „nátlaku" to bude ešte horšie.
Deti zvyknú veriť všetkému čo uvidia na televíznej obrazovke. A všetci dobre vieme, že často opakovaná lož sa stáva pravdou a pri tom, ako často je spomenutá reklama v étery, je už dávno pravda, že keď si offline, neexistuješ. Preto by sme mali namiesto strachu z toho, že sa na určitý čas stratíme z povrchu zemského, nájsť v sebe silu a chytiť knihu. Je jedno aký štýl má kto najradšej. Ide o to, že na čas sa vrátime do doby, kedy bola kniha priateľom človeka a vedela obohatiť jeho vnútorný svet.
Ja sa nebojím a idem do toho. Idem neexistovať na tomto svete, alebo aspoň vo svete mobilného operátora a idem sa vydať za knihou, oprášiť z nej prach a vžiť sa do príbehu, ktorý som už raz prežil. Dnes je ten správny deň.